sobota 5. marca 2016

       Obľúbila som si reláciu Kouzelné bylinky. Som minule na internete v archíve pozerala staré časti a ma zaujala "Zázvorovo-mätová limonáda". Vraj starý anglický recept. Som vyskúšala.
Musím povedať, že je fakt dobrá.
Z tohto množstva mi vyšiel 1 liter:

1/2 kg trstinový cukor
1/2 l citrónová šťava
1/4 l med
1/4 kg zázvor postrúhaný
mäta, asi 5-10 stoniek
4 citróny nakrájané, ošúpané
a koreniny -kardamón
                  -muškátový oriešok-štipka
                  -5 hrebíčkov
                  -škorica
                  -vanilka
                  -badyán
Všetko zmiešať a nechať 2 dni macerovať. Občas premiešame.

Ja som nemohla zohnať hlavnú koreninu a to kardamón. Takže tá mi tam chýba, ale aj tak je výsledok výborný. A vytlačiť 1/2 litra citrónovej šťavy, to tiež nie je len-tak, tak som dala časť šťavy z koncentrátu (v takých citrónikoch to dostať kúpiť)..


Po dvoch dňoch scedíme. Môžeme použiť ako sirup, najlepšie zaliať jemne perlivou minerálkou, alebo zaliať horúcou vodou, ako čaj. Vtedy ovšem ničíme vitamíny či už v citrónoch, alebo mede. 









Skladujeme v chladničke.
Kto má rád zázvor, môže vyskúšať. :)

Prajem krásne dni.

ahoj:)

Dana :)


5 komentárov:

  1. Ahoj Dani, sirup môže byť výborný, ja rada popíjam aj zázvorový čaj, len tak, bez sladenia.
    Ten kardamon sa dá kúpiť napríklad tu, celý i mletý:
    http://www.sonnentor.cz/sonnentor_cz/e_shop/koreni/jednodruhove_koreni/node_27530
    - je to pobočka rakúskej firmy na Morave, keď si pozrieš i viac na ich stránke, verím, že ťa zaujme.
    Krásny víkend! V.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Dobrá medicínka, a určite aj zdravá.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To je jistě dobrota!Měj se krásně..Ilča

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danka, vyzerá to výborne a určite aj je, hlavne zdravé!
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Sirup vyzerá super, škoda, že neľúbim mätu :-(
    Tak na zdravie!
    Pekný večer,
    A.

    OdpovedaťOdstrániť