utorok 7. júna 2016

Pokračujem...

...historický klenot oblasti Omberg-zrúcanina kláštora Alvastra-je jednou z najstarších cirkevných stavieb vo Švédsku...píšu v múdrom sprievodcovi.




...Valdemarsvik-prístav...


...kostol v Pelarne-pochádza zo začiatku 13. stor. a celý bol vybudovaný z borovicového dreva a znovu- jeden z najstarších drevených kostolov vo Švédku :)...




Keď boli moji chlapci malí, tak veľmi radi čítali knihy a nezbedníkovi Emilovi z Lonnebergy. Autorka už spomínaná Astrid Lintgrenová.
Neviem, či vám to niečo hovorí, ale u nás bol Emil veľmi populárny. Tak sme boli pozrieť i v Lonnebergy i na Katthulte (patrí k Lonnebergy), kde sa dej knihy odohráva. Bola som z toho vytešená a keď sme prišli domov, vybrala som knihu z poličky a teraz čítam Emila z Lonnebergy ja. :):) Sú tam asi 1 cm veľké písmená, akože pre deti, čo mi vyhovuje, netreba okuliare. :):) 

...starý majer na Katthulde, kde sa natáčal film o Emilovi...




...šťastná Dana na Katthulte:):):)...


...rumskulský dub, nazývaný Kvill-Eken, jeden z najstarších dubov letných na svete s obvodom kmeňa 14 metrov...




...najmenší národný park Švédska - Norra Kvill, 150 rokov v ňom neboli robené žiadne zásahy a niektoré stromy majú viac ako 350 rokov...






...uhádnite, Robo je vľavo a či vpravo??:):)...


...všade tam kvitol vlčí bôb. Farmu vzadu vlastnili milí ľudkovia, u ktorých sme boli ubytovaní, červený domček bol pod lesom, nevidno ho na foto. ...







Ďakujem Vám, dievčatá, za Vaše komentáre k predchádzajúcemu príspevku. Zajtra dám asi ešte niečo zo Štokholmu. 

Prajem krásne dni.

Ahoj :)

Dana :)


3 komentáre: