utorok 22. januára 2019

CYPRUS 16.1.-20.1.2019 (1)

            Tak sme sa sem po 9-tich rokoch vrátili pozrieť. Počasie nám prialo,bolo príjemných 18-20 stupňov, slniečko nás hrialo. Ľudí, áut, málinko, všade kľud.
Cyprus je tretím najväčším ostrovom v Stredomorí. Hovorí sa mu aj Afroditin ostrov. Z geografického hľadiska patrí k Ázii. Väčšina z 800 000 obyvateľov sa hlási k pravoslávnemu kresťanstvu. Ostrov bol obývaný už od 10. tisícročia pred Kristom.
Je zaujímavé, že dolu pri mori sme sa mohli pomaly kúpať (videli sme aj takých:)a v pozadí sme videli zasnežené a omrznuté vrcholky skoro dve tisíc metrov vysokého Olympu  v pohorí Troodos. 


...Petra tou Romiou...Afroditina skala...


...vlny boli teda riadne...


...z tejto morskej peny sa podľa legendy zrodila bohyňa lásky a krásy Afrodita...tu sa po prvý krát dotkla pevnej pôdy...


...stredoveký hrad Kolossi...v jeho okolí sa pestovala cukrová trstina, jeden z hlavných vývozných surovín v tom období...


...najjužnejší cíp Cypru...soľné jazero Akrotiry...zimujú tu plameniaci, aj sme ich videli v diaľke, ale nedalo sa k nim priblížiť, všetko to tam bolo bažinaté...v zime má 15 km štvorcových, v lete vyzerá ako púšť...








...Omodos ...vinárska dedinka vo výške 750 mnm...má krásne námestíčko...v lete sa tam sedí v chládku pod mohutnými morušovníkmi...


...Agios Georgios...


...pohľad od neho dolu na malý rybársky prístav...


...najzápadnejší cíp Cypru...polostrov Akamas, neobývaný, panenský kus cyperskej prírody...národný park...na jeho pláži Lara Beach kladú vajcia morské korytnačky...niekde v týchto miestach(na foto)...





...Agios Georgios Nikoxilitis...


...pri ňom staré olivovníkové sady...v lete všetko vysušené...v januári krásne zelená trávička ako u nás na jar...vraj na Cypre pred našim príchodom tri týždne stále pršalo...


...tie kmene sú úžasné...





Prajem krásne dni.

Dana :)


4 komentáre:

  1. Nádherné záběry! To muselo být krásné....
    Měj prima den, Petra

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka, nádhera! S tebou precestujem pol zemegule :-)
    Druhú polovicu si pozriem v dokumentoch, hihihi
    Páči sa mi ako cestujete. Keď som kedysi chcela cestovať ja, nemala som na to, teraz by aj bolo za čo, ale už som nemožná :-(
    Preto si to užívaj a vždy, keď sa ti dá, choď! A potom mi ukáž, kde si bola :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Sedím pri monitore a snívam ... Páči sa mi, že navštevujete krásne miesta mimo sezóny. Danka, tiež s tebou rada blúdim po svete ... maj sa dobre a prajem ešte veľa zážitkov ... :) L.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Ahoj Danka, obdivujem Ťa, že rada cestuješ. Pre mňa to už nie je. Na Cypre som nebola, bola som však v Grécku 2x a páčilo sa mi.
    Prajem ešte veľa cestovateľských dobrodružstiev.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť