pondelok 19. marca 2018

Koláč s jablkami,

kedže treba pomaly minúť zásoby minuloročných jablčiek.



Je to recept od Evy Francovej z jej knihy Kucharka ze Svatojánu-zdraví z kuchyne.

Budeme potrebovať:
1 kg jablká
50 ml biele víno -dala som vodu :)
80 g cukor + 2 PL
1 PL mletá škorica
100 g pohánková múka - dala som polohrubú
100 g celozrnná špaldová múka - dala som celozrnnú pšeničnú
štipka soli
100 g hrozienka
2 KL prášok do pečiva
60 ml rastlinné mlieko - dala som obyčajné
60 ml slnečnicový olej
1/2 citron
200 g marhule - dala som z kompotu
150 g makadamové oriešky -dala som obyčajné vlašské

Troška som si to pomenila, ale skoro samé dobré veci, že?  :) A je ten koláčik ozaj dobrý.

Jablká nakrájame na kocky a podusíme ich na víne (vode:)) s 1PL škorice asi 10 minút.
V mise zmiešame múky, soľ, cukor, hrozienka, kypriaci prášok, mlieko, olej a šťavu z 1/2 citrona. Cesto vtlačíme do okrúhlej formy a pečieme 10 min na 180 st.
Vyberieme z rúry, rozprestrieme podusené jablká + marhule a všetko posypeme nasekanými orechami.
Vrátime do rúry a ešte dopekáme asi 15 min.


S kopčekom šľahačky je to veľmi fajn. :)

Ospravedlnujem sa, nejdu mi písať niektoré dlžne a mäkčene.

Prajem krásne dni.

Ahoj

Dana :)




7 komentárov:

  1. Dani ... skvelý koláčik ... a páči sa mi, ako si upravila recept ... ako píšeš ... všetky dobré veci si tam dala ... :) maj sa dobre ... L.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka, milujem ovocné koláče a jablkové obzvlášť. Kombinácia marhuľa jablko musí byť neskutočná. Toto určite vyskúšam, možno aj cez víkend. Vďaka za tip.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Ooooo, ten vypadá báječně, s chutí bych se zakousla. Díky za recept.
    Krásný den, Danko :)
    Petra

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dani, vypadá báječně a určitě tak i chutná. Mám ráda koláče s jablky.
    Měj se fajn. D.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Presne, treba minúť zásoby jabĺčkového kompótu, teda zvarených jabĺčok s hnedým cukrom:-)
    Dobrá a lákavá inšpirácia:-)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Zo špaldovej múky som piekla len raz, moc nám to nechutilo a pohánkovú nepoznám, musím sa po nej pozrieť.
    Danka, tvoj koláčik vyzerá parádne!

    OdpovedaťOdstrániť